Integritetspolicy
Denna integritetspolicy (”Integritetspolicy”) beskriver hur JustMove Sverige AB, org nr 559496-0238 (härefter, ”vi” eller ”oss”) som personuppgiftsansvarig samlar in och behandlar dina personuppgifter när du använder våra tjänster (”Tjänster”) eller besöker vår webbplats. Här kan du också läsa om dina rättigheter gentemot oss och hur du kan göra dem gällande.
Du kan alltid kontakta oss om du har frågor kring dina personuppgifter, genom att skicka ett e-postmeddelande till info@justmove.se.
Vilka personuppgifter behandlar vi
Vi behandlar personuppgifter som du själv uppger i samband med registrering, bokning av våra tjänster eller vid kommunikation, samt viss teknisk data som lagras automatiskt via kakor och liknande teknik när du besöker vår webbplats. Exempel på personuppgifter:
- Namn, personnummer och adress
- Telefonnummer och e-post
- Uppgifter om dina beställningar
- Annat som du frivilligt lämnar i samband med beställning
- Teknisk data, såsom IP-adress
- Aggregerad data om besök på vår webbplats
- Profilinformation från sociala medier om du samtycker till det
Varför behandlar vi dina personuppgifter
- Tillhandahållande av Tjänsterna
- Kundtjänst och kommunikation
- Betalning och fakturering
- Utskick av nyhetsbrev och kundundersökningar
- Marknadsföring på andra webbplatser och appar
- Analys av hur vår webbplats används
Laglig grund för personuppgiftsbehandling
Uppfyllande av avtal: Personuppgifter som är nödvändiga för att genomföra beställningar, tillhandahålla ditt konto och kundtjänst behandlas för att vi ska kunna tillhandahålla våra tjänster.
Intresseavvägning: Vi skickar nyhetsbrev och genomför analyser baserat på vårt berättigade intresse, utan att dina rättigheter påverkas. Du kan när som helst avregistrera dig.
Rättslig förpliktelse: Vi behandlar uppgifter som krävs enligt lag, t.ex. bokföring.
Samtycke: Vissa uppgifter behandlas endast om du samtycker, t.ex. cookies och riktad marknadsföring. Du kan återkalla samtycke när som helst.
Cookies
Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera korrekt och för analys och marknadsföring. Mer information finns i vår cookiepolicy.
Hur länge lagrar vi dina personuppgifter
Vi sparar uppgifter så länge det finns behov, normalt högst 24 månader efter senaste beställning. För bokföring sparas uppgifter i minst 7 år enligt bokföringslagen.
Vem har tillgång till dina personuppgifter
Endast våra anställda och konsulter med behov av uppgifterna samt vissa tredje parter som hjälper oss med tjänster, analys och marknadsföring. Vi delar endast nödvändiga uppgifter. Myndigheter kan få tillgång vid lagkrav. Vid företagsförvärv kan uppgifterna överföras till den nya enheten.
Dina rättigheter
- Begära information om dina personuppgifter
- Korrigering av felaktiga uppgifter
- Begära radering eller begränsning under vissa omständigheter
- Motsätta dig behandling
- Begära överföring av uppgifter
Du kan även framställa klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten.
Hur lagras dina personuppgifter
Vi använder kryptering, pseudonymisering och behörighetsbegränsning. Datorer och servrar förvaras säkert. Vid överföring utanför EES används EU-kommissionens modellklausuler för att säkerställa skyddsnivå.
Personuppgiftsbiträden
Vi anlitar leverantörer av IT, webb, marknadsföring, CRM, bevakning och försäljning, som behandlar personuppgifter på vårt uppdrag och enligt våra instruktioner med säkerhetsåtgärder.
Ändringar
Vi kan ändra denna integritetspolicy. Vid större ändringar meddelas du via hemsidan eller e-post. Policyn finns alltid tillgänglig på vår webbplats.